Здравословен овчарски пай по габровски




02 Август 2019

Лятото е време за почивка, отпуска, пътешествия и време за обиколка на някое кътче от родината или някоя далечна екзотична дестинация. Тази седмица прекарвам дните си на едно от любимите ми места, едно българско градче, сгушено в подножието на Стара планина и по специално между Шипка и Бузлуджа. Да  точно така, в Габрово съм и реших да подбера местна рецепта, като я модифицирам към здравословния начин на хранене. Разпитах местните хора и ми дадоха прекрасни идеи за регионални ястия, аз подбрах  една от идеите и осъществих настоящата рецепта.
За мен беше изключително удоволствие да готвя в едно селце с невероятна гледка към тези емблематични, исторически български забележителности и късчета от родината. Селцето се нарича Междени и  имах щастието домакините ми да имат невероятно богата зеленчукова градина, благодарение на която осъществих тази гозба. Ето какво сготвих и ако рецептата ви допадне, не пропускайте да опитате. Вкусът е невероятен. По този начин приготвено, това се превърна в едно от любимите ми ястия!
Овчарски пай по габровски – ала Ина

Ето и продуктите :
500 гр. Пилешко бон филе или друго чисто месо  
2 бр. големи глави лук
200 гр. Гъби печурки / 4 бр големи гъби/
3 бр. Пиперки
100 гр. Доматено пюре /или един едър домат пасиран/
1 бр. Яйце
Сол
Червен пипер
Черен пипер
4 скилидки чесън
2 с.л. Зехтин
125 гр. Моцарела- нискомаслена или обезмаслена

За картофеното пюре :
6-7 бр. Средно големи картофа/1 кг/
150 мл. нискомаслено прясно мляко
Сол
Черен пипер
Индийско орехче

Приготвяне :
Обелете картофите и ги сложете да се варят, аз не подсолявам водата предварително, тъй като това забавя процеса на сваряване на картофите. Наскоро научих друга хитринка за забързването на този процес - добавяте малко количество олио във водата и няма да забележите колко бързо ще са готови. Освен това, когато правя пюре предварително освен обелването на картофите, съм си създала навика да ги нарязвам на дребни кубчета.
В блендер поставяме моркова, лука и пипера. Гъбите режем на кубчета. В сгорещеното съвсем леко зехтинче поставяме първо блендираните зеленчуци за 5-6 мин., след което прибавяме и гъбите и оставяме за няколко минути. В блендер или чопър поставяме нарязаното на кубчета пилешко месо заедно с четири склидки чесън и приготвяме до образуването на кайма. Сложете каймата  към зеленчуците, разбъркайте добре, прибавете доматеното пюре и подправките /сол, черен и червен пипер / оставете за 5 мин., след което намалете котлона и оставете да се готви докато пюрето и самата плънка станат гъсти. Вземете тавичка (аз използвах плитък гювеч) и сложете плънката от кайма на дъното. В купичка разбийте едно яйце и разбъркайте сместа с него с помощта на вилица.  Моцарелата нарежете на дребни кубчета и сложете върху салфетка да поеме водата. Сварените картофи намачкайте с млякото и към полученото пюре сложете сол, черен пипер и настъргано индийско орехче . Разпределете пюрето равномерно върху сместа. Отгоре притеснете с вилица и разпределете парченцата моцарела равномерно по цялата повърхност.
Печете в предварително загрята фурна на 200 градуса за около 20-25 минути.
Декорирайте с пресни подправки, аз лично избрах босилек и чери доматчета от градината.
Добър апетит и приказни летни, почивни дни!

Коментари

Популярни публикации